سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > رازیانه دارویی برای درمان بیماری های گوارشی

رازیانه دارویی برای درمان بیماری های گوارشی

رازیانه دارویی برای درمان بیماری های گوارشی

رازیانه دارویی برای درمان بیماری های گوارشی

قرن هاست که در تمدن های مصری، هندی، یونانی و طب چینی از گیاه رازیانه به صورت دارو استفاده می شود. رازیانه یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان ضعف دستگاه گوارش و کولیک در کودکان است. مصرف این گیاه هضم و جذب مواد غذایی را افزایش می دهد. رازیانه بی خطرترین دارو برای درمان درد شکم، اسپاسم عضلات دستگاه گوارش و نفخ است. جهت استفاده ی دارویی از گیاه رازیانه به خصوص در کودکان، قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

رازیانه بومی جنوب اروپا  و منطقه ی مدیترانه است. دانه های رازیانه با شل کردن ماهیچه های صاف دستگاه گوارش باعث افزایش حرکت صفرا و کاهش درد در ناحیه ی شکم می شود.

از رازیانه به عنوان دارویی برای درمان اختلالات قاعدگی نیز استفاده می شود اما بیشترین موارد مصرف آن مربوط به درمان بیماری های دستگاه گوارش و نفخ است. در طب سنتی چین از رازیانه برای درمان اسهال، استفراغ و سوء هاضمه استفاده می شود.

در پژوهشی که نتایج آن در نشریه ی Journal of the American Academy of Pediatrics  منتشر شده است به 68 نوزاد 2 تا 8 هفته ای مبتلا به کولیک روزانه 150 میلی لیتر دمنوشی متشکل از گیاهان شاه پسند، شیرین بیان، رازیانه و نعناع داده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که پس از یک هفته مصرف، درد ناشی از بیماری کولیک در57 درصد از نوزادان کاهش یافت.

بر اساس مطالعات منتشر شده در سایت Drugs.com، ترکیب رازیانه با برخی گیاهان دارویی، برای درمان یبوست مزمن مفید است. آزمایشی روی حیوانات در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که دانه های رازیانه باکتری ها و قارچ ها در دستگاه گوارش را از بین می برند. مصرف این گیاه همچنین به درمان سوء هاضمه و رفلاکس اسید معده کمک می کند.

براساس گزارش های مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک، دوز مصرفی رازیانه برای افراد بالغ 1 تا 2 قاشق چای خوری در روز است. بر اساس پژوهش های مرکز پزشکی دانشگاه مریلند مصرف رازیانه به صورت دمنوش برای درمان کولیک و افزایش شیر در دوران شیردهی مفید است اما بهتر است پیش از مصرف رازیانه با پزشک خود مشورت کنید.

http://www.livestrong.com/article/443060-

هشتگ :



اشتراک گذاری :