سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > خواص درمانی دارچین و عسل

خواص درمانی دارچین و عسل

خواص درمانی دارچین و عسل

خواص درمانی دارچین و عسل

26 درصد از کل ترکیبات در دارچین و 33 درصد از ترکیبات در عسل را سولفور تشکیل می دهد. ترکیب دارچین و عسل حاوی مقدار قابل توجهی سولفور است. سولفور موجود در ترکیب عسل و دارچین خواص درمانی فراوانی دارد. در ادامه با خواص دارویی سولفور آشنا می شوید.

بیماری های قلبی

از ترکیب عسل و دارچین خمیری تهیه کنید و به جای مربا به طور منظم در وعده ی صبحانه مصرف کنید. این ترکیب کلسترول مضر خون و سکته ی قلبی را کاهش می دهد. ترکیب دارچین و عسل سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

ورم مفاصل

نوشیدن یک فنجان آب داغ با دو قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین دو بار در روز برای بیماران مبتلا به آرتریت بسیار مفید است. نوشیدن این دمنوش به طور منظم آرتریت مزمن را نیز درمان می کند. پژوهشی در دانشگاه کپنهاگ نشان می دهد که مصرف دمنوش دارچین و عسل به صورت ناشتا به مدت یک هفته درد ناشی از ورم مفاصل را از بین می برد.

عفونت مثانه

ترکیب دو قاشق غذاخوری پودر دارچین و یک قاشق چایخوری عسل در یک لیوان آب داغ میکروب های مثانه را از بین می برد.

کلسترول

ترکیب دو قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق چای خوری پودر دارچین در 480 میلی لیتر آب منجر به کاهش کلسترول بد خون به میزان 10 درصد می شود.

سرماخوردگی

مصرف یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چایخوری به مدت 3 روز سرفه ی مزمن و سرماخوردگی را درمان می کند.

گاز معده

نتایج مطالعاتی در دو کشور هند و ژاپن نشان می دهد که ترکیب عسل و پودر دارچین گاز و نفخ معده را برطرف می کند.

کاهش وزن

مصرف منظم عسل و پودر دارچین در یک فنجان آب در هنگام صبح و یک ساعت قبل از صبحانه و شب قبل از خواب باعث کاهش وزن می شود . نوشیدن این ترکیب از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.

سیستم ایمنی بدن

مصرف روزانه ی دمنوش عسل و دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بدن در برابر حمله ی باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند.

فشار خون بالا

پژوهشی نشان می دهد که مصرف مرتب عسل و دارچین پس از چند هفته فشار خون بالا را کاهش می دهد. در این پژوهش علائم مربوط به فشار خون بالا مانند سرگیجه و درد قفسه ی سینه چند هفته پس از مصرف این دمنوش در بیماران مبتلا به فشار خون بالا از بین رفت. 

http://www.naturalnews.com/039963_cinnamon_honey_healing.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :