سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > تاثیر خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز بر زیبایی و سلامت پوست

تاثیر خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز بر زیبایی و سلامت پوست

تاثیر خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز بر زیبایی و سلامت پوست

تاثیر خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز بر زیبایی و سلامت پوست

عصاره چای سبز به طور طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد – ذراتی در بدن که شکل‌گیری آن‌ها با شتاب پیری و افزایش خطر بیماری‌ها مرتبط است- کمک می‌کنند. قرارگیری در معرض آلودگی، سیگار کشیدن و نورخورشید بیش از حد تعداد رادیکال‌های آزاد را در بدن افزایش می‌دهد، اما آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در چای سبز، این باور را که چای سبز نه تنها سلامتی را ارتقاء می‌دهد، بلکه باعث می‌شود شما جوان‌تر به نظر برسید را قوی‌تر می‌کند.
در بسیاری از انواع لوازم آرایش، لوسیون‌ها، کرم‌ها و فرآورده‌های زیبایی آنتی‌اکسیدان‌ها یا ویتامین‌های A، C و E شیمیایی، به عنوان نگهدارنده برای محصولاتشان، استفاده می‌شود. در حال حاضر، تحقیقات نشان می‌دهند که چای سبز خواص آنتی‌اکسیدانی حتی بیشتر از این ویتامین‌های قدرتمند دارند.
براساس مطالعات اخیر، پلی فنول‌های چای سبز می‌توانند برای کاهش تولید سبوم (چربی) در پوست و درمان آکنه ولگاریس مورد استفاده قرار بگیرند.
در مطالعه‌ای 10 مرد سالم در سنین 24-40 سال عصاره 3 درصد چای سبز را به طور موضعی بر روی گونه‌هایشان به مدت 8 هفته استفاده کردند. مقدار ترشح سبوم (چربی پوست) در هفته های اول تا چهارم و هفته هشتم اندازه‌گیری شد. نتایج نشان داد که مصرف موضعی عصاره 3 درصد چای سبز منجر به کاهش چشمگیر در تولید سبوم در طول مدت 8 هفته مطالعه شد. تولید سبوم نزدیک 10 درصد در هفته اول و 60 درصد در هفته هشتم کاهش یافت. هیچ گونه عوارض جانبی بیان نشد.


- Saric, S., Notay, M., & K. Sivamani, R. (2017). Green Tea and Other Tea Polyphenols: Effects on Sebum Production and Acne Vulgaris. Antioxidants, 6(2). doi:10.3390/antiox6010002. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28036057


- The Beauty Benefits of Green tea. Dream Tea Boutique. Retrieved from
http://dreamteaboutique.com/beauty-benefits-green-tea



هشتگ :



اشتراک گذاری :