سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > بابونه خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می دهد

بابونه خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می دهد

بابونه خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می دهد

بابونه خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می دهد

چای بابونه در سراسر جهان یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها محسوب می شود. بیشتر افراد این دمنوش را برای درمان بی خوابی مصرف می کنند اما نتایج یک پژوهش به تازگی نشان می دهد که مصرف دمنوش بابونه خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می دهد.

نتایج یک پژوهش منتشر شده در نشریه ی Public Health نشان می دهد که مصرف منظم بابونه تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می دهد. این مطالعه روی 500 فرد داوطلب انجام شد. این افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول همگی به سرطان تیروئید مبتلا بودند، گروه دوم سرطان نداشتند و گروه سوم نیز سابقه ی ابتلا به سرطان تیروئید خوش خیم داشتند. نوع رژیم غذایی، سابقه ی پزشکی، سبک زندگی و مصرف نوشیدنی ها "از جمله نوشابه، قهوه، چای و آب میوه" این افراد در پرسشنامه هایی ثبت و بررسی شد.

نتایج این پژوهش نشان داد که کمترین نرخ ابتلا به سرطان تیروئید در افرادی بود که دمنوش بابونه مصرف کرده بودند. خطر ابتلا به سرطان تیروئید در افرادی که هر هفته بین دو تا شش فنجان چای بابونه مصرف کرده بودند، 70 درصد کمتر از افرادی بود که این دمنوش را مصرف نکرده بودند. همچنین خطر ابتلا به این سرطان در افرادی که طی یک دوره ی سی ساله یا بیشتر همین مقدار دمنوش بابونه (بین دو تا شش فنجان) را مصرف کرده بودند 80 درصد کمتر از افرادی بود که یک فنجان یا کمتر دمنوش بابونه نوشیده بودند.  

دانشمندان عقیده دارند که ترکیب آپی ژنین در بابونه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. آپی ژنین در بسیاری از مواد غذایی دیگر مانند کرفس، جعفری و سایر سبزیجات وجود دارد.

http://naturalon.com/chamomile-tea-lowers-the-risk-of-one-very-big-cancer

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :