سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > آنچه در مورد آنتی اکسیدان ها باید بدانید

آنچه در مورد آنتی اکسیدان ها باید بدانید

آنچه در مورد آنتی اکسیدان ها باید بدانید

آنچه در مورد آنتی اکسیدان ها باید بدانید

آنتی اکسیدان ها ترکیبات مفید موجود در مواد غذایی هستند که خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. متخصصان علم پزشکی معتقدند که مقدار مصرف آنتی اکسیدان ها در روز، سلامت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله آنچه در مورد آنتی اکسیدان ها باید بدانید را شرح می دهیم.

 تمام آنتی اکسیدان ها ویتامین نیستند

آنتی اکسیدان های مختلفی در مواد غذایی وجود دارند که همه ی آن ها ویتامین نیستند. آنتی اکسیدان ها قادر ند که با رادیکال های آزاد مقابله کنند. رادیکال های آزاد مواد شیمیایی و ناپایداری هستند که خطر ابتلا به بیماری های مختلفی از جمله بیماری های قلبی، پارکینسون، آلزایمر و انواع سرطان ها را افزایش می دهند.

مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

اگر چه برخی میوه ها مانند انواع توت و انار سرشار از آنتی اکسیدان اند اما سایر میوه ها و سبزیجات نیز حاوی مقادیر متفاوتی از آنتی اکسیدان ها هستند. پس برای تامین آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن، رژیم غذایی خود را فقط به چند ماده ی غذایی خاص محدود نکنید.

از زیاده روی در مصرف آنتی اکسیدان ها پرهیز کنید

از زیاده روی در مصرف آنتی اکسیدان ها پرهیز کنید. مصرف زیاد آنتی اکسیدان ها نه تنها مفید نیست بلکه رادیکال های آزاد بیشتری در بدن تولید می کند و برای بدن مضر است.

همه آنتی اکسیدان ها مشابه عمل نمی کنند

آنتی اکسیدان های مختلفی در بدن وجود دارند. این آنتی اکسیدان ها وظایف خاصی دارند و مشابه هم عمل نمی کنند.

هدف آنتی اکسیدان ها کشتن  تمام رادیکال های آزاد نیست

اگر چه وجود آنتی اکسیدان ها در از بین بردن و کشتن رادیکال های آزاد مهم است اما رادیکال های آزاد لزوما همیشه مضر نیستند. رادیکال های آزاد محصول اولیه ی سوخت و ساز بدن هستند. محققان معتقدند که نقش رادیکال های آزاد در دفاع از بدن مهم است اما مقدار زیاد رادیکال های آزاد برای بدن مشکل ساز است. بنابراین همیشه وجود آنتی اکسیدان ها جهت جلوگیری از افزایش رادیکال های آزاد در بدن ضروری است.

آنتی اکسیدان ها فقط در میوه ها و سبزیجات یافت نمی شوند

تمام گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان هستند. حبوبات، غلات و دانه ها نیز آنتی اکسیدان دارند. بهتر است از غلات سبوس دار (تصفیه نشده) استفاده کنید. فرآیند تصفیه کردن غلات باعث از بین رفتن آنتی اکسیدان ها می شود. علاوه بر مواد غذایی گفته شده، تخم مرغ، گوشت و لبنیات نیز حاوی آنتی اکسیدان هستند.

http://naturalon.com/antioxidants-10-myths-everyone-should-know

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :