• بهترین نوشیدنی دیابتی‌ها شناخته شد

    محققان یکی از دانشگاههی معتبر جهان بعد از انجام آزمایشات و مطالعات بر روی شماری از بیماران مبتلا به دیابت توانستند تاثیر یک چای گیاهی و طبیعی را به عنوان نوشیدنی دیابتی در تنظیم قند خون ثابت کنند.


  • فواید سلامتی شگفت‌انگیز آووکادو

    آووکادو فاقد سدیم است و در رژیم های تجویز شده برای کمک به کاهش فشار خون توصیه می‌شود. کاروتنوییدهای لوتئین و زئازانتین نیز در این میوه یافت می‌شوند. هر دو ترکیب چشم‌ها را با افزایش سن سالم نگه می‌دارند. ترکیب شیمیایی گیاهی بتا-سیتواسترول موجود در آووکادو به حفظ میزان کلسترول در سطوح سالم کمک می‌کند...


  • محافظت چای رویبوس (Aspalathus linearis) از سیستم عصبی مرکزی

    "تخریب سیستم عصبی مرکزی (CNS) مرتبط با سن" تا حدودی به دلیل سمیت گونه‌های اکسیژن فعال تولید شده در مغز است. اثرات محافظتی چای رویبوس در برابر آسیب به سیستم عصبی مرکزی همراه با افزایش سن مورد آزمایش قرار گرفت و با نتایج آزمایشات مشابه در نمونه‌های جوان‌تر مقایسه شد. در عکس‌های MR مغز رت‌های 24 ماهه که چای رویبوس مصرف نکرده بودند، کاهشی در شدت سیگنال در کورتکس مغز، هیپوکامپوس و مخچه مشاهده شد؛ درحالیکه تغییرکمی از شدت سیگنال در عکس‌های MR همان نواحی مغزِ رت‌های 24 ماهه تحت درمان با چای رویبوس مشاهده شد. عکس‌های این نمونه‌ها مشابه عکس‌ رت‌های جوان 5 هفته‌ای بود.


  • از این چای بنوشید تا کمتر عصبی شوید

    چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‎های قدرتمند است و از لاغری تا سلامت سیستم ایمنی بدن را به ارمغان می‌آورد. اما جالب است بدانید که چای سبز می‌تواند باعث آرامش ما شود.


  • اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی بادرنجبویه

    مطالعات نشان داده‌اند که بادرنجبویه قادر به تنظیم خلق و خو است. اثرات رفتاری مصرف خوراکی عصاره اتانولی بادرنجبویه در رت‌های ویستار نر و ماده مورد بررسی قرار گرفت. براساس نتایج، ویژگی‌های روانگردان بالقوه بادرنجبویه می‌تواند جایگزین دارویی منحصر به فردی برای برخی اختلال‌های روانی ارائه کند؛ اگرچه این اثرگذاری به نظر می‌رسد وابسته به جنسیت و طول مصرف باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد جنسیت بر سیستم انتقال عصبی اثر می‌گذارد.


  • اثرات زعفران و ترکیبات آن بر سیستم عصبی

    در طب سنتی ایرانی، زعفران (C. sativus) به عنوان یک گیاه ضدتشنج استفاده شده است. در مطالعه‌ای بالینی مشاهده شد که مصرف زعفران 15 میلی گرم دو بار در روز تأثیر مشابه دونپزیل برای درمان بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط در افراد 55 سال و بالاتر دارد. همچنین عوارض جانبی عصاره زعفران، به جز استفراغ، مشابه اثرات دونپزیل بوده و استفراغ بیشتر در گروه مصرف‌کننده دونپزیل رخ داده است. در مطالعه ای دیگر، 46 بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط با زعفران به مدت 16 هفته درمان شدند و عملکرد شناختی آن‌ها به طور چشمگیری بهبود یافت.


  • ویژگی آرامبخشی سنبل الطیب بر سیستم عصبی

    میلیون‌ها نفر مشکل خوابیدن دارند و خواب‌آورهای گیاهی می‌توانند به اندازه آرامبخش‌های تجویزی قدرتمند مؤثر باشد. سنبل الطیب آرام‌کننده‌ای بدون اِعمال بیش از حد اثر آرامبخش است و تقریبا اعتیادآور نیست. این گیاه درمانی ارزشمند برای بی‌خوابی است، اثر آرامبخش آن به دلیل والپوتریات‌ها و ایزو والریک اسید است.