سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > خواص مفید گیاه نعناع

خواص مفید گیاه نعناع

خواص مفید گیاه نعناع

خواص مفید گیاه نعناع

نعناع با نام علمی Mentha longifolia گیاهی معطر است که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف و همچنین در محصولات بهداشتی مانند خمیردندان، دهان شویه و لوازم آرایشی استفاده می شود.

نعناع حاوی انواع مواد مغذی مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. بوی نعناع بسیار مشابه بوی گیاه نعناع فلفلی است اما تندی بوی نعناع از نعناع فلفلی کمتر است. منتول در گیاه نعناع کمتر از نعناع فلفلی است اما این گیاه غنی از لیمونن، دی هیدروکارون و سینئول است.

خواص مفید نعناع

مصرف نعناع به کاهش علائم تهوع، درمان سوء هاضمه، سردرد، دندان درد، گلو درد و گرفتگی عضلات کمک می کند.

از این گیاه به صورت موضعی برای کاهش تورم و دردهای عضلانی استفاده می شود.

پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Food Chemistry نشان می دهد که عصاره ی نعناع فعالیت آنتی اکسیدانی دارد و حاوی فنل و فلاونوئید است.

براساس یک مطالعه ی ارائه شده در کنفرانس بین المللی محیط زیست و کشاورزی در سال 2011، اسانس نعناع حاوی ترکیبات ضد قارچی است.

نعناع با شل کردن عضلات معده به کاهش مشکلات و بیماری های دستگاه گوارش و کاهش علائم تهوع کمک می کند.

پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Phytotherapy Research نشان می دهد که نوشیدن روزانه دو فنجان چای نعناع به مدت پنج روز سطح آندروژن در زنان مبتلا به هیرسوتیسم را کاهش می دهد. پژوهش دیگری نشان می دهد که مصرف چای نعناع به مدت 30 روز به درمان بیماری سندروم پلی کیستیک در زنان کمک می کند. هیرسوتیسم باعث رشد موهای زائد روی صورت، سینه و شکم زنان می شود. رشد این موها به دلیل ترشح بیش از حد هورمون آندروژن است. 

 http://www.medicalnewstoday.com/articles/266128.php

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :