سلامت در رسانه ها > خواص توت فرنگی که شگفت زده‌تان خواهد کرد!

خواص توت فرنگی که شگفت زده‌تان خواهد کرد!

خواص توت فرنگی که شگفت زده‌تان خواهد کرد!

خواص توت فرنگی که شگفت زده‌تان خواهد کرد!

بین تمامی میوه ها، توت ها از آنتی اکسیدان بسیار بالایی برخوردار هستند. از بین آن ها نیز توت فرنگی خواص بی شماری دارد که یکی از بهترین خواص وجود ویتامین های مختلف در آن است. علاوه بر خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، توت فرنگی خوشمزه می تواند از بدن در برابر سرطان، بیماری های قلبی، آسیب های پوستی محافظت به عمل آورد. مصرف توت فرنگی به سلامت چشم ها و درمان آرتریت کمک شایانی می کند.

توت فرنگی یک منبع آنتی اکسیدان

همان طور که برایتان گفتیم توت ها به خصوص توت فرنگی منابع بزرگ و غنی آنتی اکسیدان می باشند. آنتی اکسیدان ها به عنوان بهترین و مقاوم ترین عنصر مبارز با انواع بیماری ها به شمار می رود و همچنین از پیری زودرس پیشگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می کنند. بنابراین شما با مصرف آن کمتر بیمار می شوید. توت فرنگی میزان زیادی ویتامین C و ویتامین A دارد که جهت از بین بردن التهابات بدن بسیار مفید است.

دور شدن از سرطان

از دیگر مزایای توت فرنگی این است که بدن را در برابر سرطان های مختلف بیمه می سازد. تحقیقات نشان می دهند که ترکیبات توت فرنگی می توانند بر علیه سلول های سرطانی به مبارزه بپردازند. و نکته مهم این است که از پیشرفت تومورهای سرطانی پیشگیری می کند. طی مطالعات انجام شده توت فرنگی خطر سرطان هایی از جمله پستان، کولون، پروستات و همچنین سرطان پوست را به کمترین میزان می رساند.

قلب سالم

تغذیه توت فرنگی به کاهش کلسترول و بیماری های قلب و عروق منجر می شود. آنتی اکسیدان از برترین خواص توت فرنگی به شمار می رود که این عنصر قادر به محافظت از قلب می باشد. تغذیه این میوه به کاهش کلسترول و بیماری های قلب و عروق منجر می شود. آنتی اکسیدان ها در توت فرنگی سبب کاهش التهابات داخلی و مبارزه با اکسیداسیون می گردد. به این ترتیب می توان گفت که توت فرنگی مانع از حملات قلبی و سکته های مغزی خواهد شد.

درمان پوست های آسیب دیده

توت فرنگی به دلیل دارا بودن از آنتی اکسیدان بالا اختلالات پوستی و آکنه را درمان می کند و مانع پیری پوست می شود. حتما شما هم ماسک‌های توت فرنگی برای پوست را استفاده کرده اید. توت فرنگی از بهترین درمان ها برای پوست های آسیب دیده می باشد. پوست هایی که تحت رژیم های غذایی ضعیف، نور خورشید و یا سموم محیطی قرار گرفته اند به کمک توت فرنگی به خوبی به حالت اولیه خود باز خواهند گشت. توت فرنگی به دلیل دارا بودن از آنتی اکسیدان بالا اختلالات پوستی و آکنه را درمان می کند و مانع پیری پوست می شود. ویتامین A موجود در توت فرنگی کمک می کند تا هیدراتاسیون پوست افزایش یافته و چین و چروک کاهش پیدا کند.

مغز سالم

یکی از بهترین میوه ها که می تواند مسئولیت مهم محافظت از مغز را به خوبی انجام دهد، توت فرنگی می باشد. این میوه سرشار از فلاونوئید است که در بهبود عملکرد های شناختی بسیار مهم است و این که میزان التهاب و استرس اکسیداتیو را کم کرده و به خوبی از مغز انسان محافظت می کند. به صورتی که با مصرف این میوه می توان از ابتلا به مشکلات حافظه و آلزایمر در امان ماند.

تامین منگنز با توت فرنگی

منگنز یکی از عناصر بسیار سازنده و مهم است. اختلالات عصبی از جمله بیماری پارکینسون از کمبود منگنز شروع می شود. علاوه بر این منگنز در تشکیل استخوان و لخته شدن خون و تولید هورمون ها تاثیر دارد. شما با مصرف توت فرنگی می توانید منگنز بدنتان را تامین کنید.

یکی از توصیه هایی که به هر خانم باردار می شود این است که توت فرنگی میل کنند. چرا که توت فرنگی به دلیل دارا بودن ویتامین B و فولات فراوان نقش حیاتی در رشد و بافت و تشکیل سلول های جنین دارد به این ترتیب می توان گفت که بارداری سالم به کمک توت فرنگی نیز ممکن است و تا حد زیادی مانع نقص های زایمان و همچنین کم خونی خواهد شد.

 

https://netnevesht.com

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :