سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > با نوشیدن چای با آنفولانزا مقابله کنید

با نوشیدن چای با آنفولانزا مقابله کنید

با نوشیدن چای با آنفولانزا مقابله کنید

با نوشیدن چای با آنفولانزا مقابله کنید

متخصصان برای محافظت افراد در برابر آنفولانزا توصیه‌هایی دارند:

رزوانه به میزان زیادی مایعات بنوشید. دستانتان را به خوبی بشویید. چنانچه به آنفلوآنزا مبتلا شدید، دمنوش گیاهی و چای‌های مناسب که می‌توانند علائم آنفلوآنزا را کنترل کنند، بنوشید.

خوشبختانه داروهای طبیعی وجود دارند که می‌توانند به شما برای مبارزه با آنفلوآنزا کمک کنند. در میان این داروهای گیاهی، چای انتخاب خوشمزه‌ای برای درمان و حتی جلوگیری از برخی علائم آنفلوآنزا است. مطلب زیر را بخوانید و بهترین چای برای مبارزه با آنفلوآنزا را انتخاب کنید. با این دمنوش‌های گیاهی می‌توانید به تسکین گلو درد، از بین بردن آبریزش بینی و گرفتگی سینوس کمک کنید و درد عضلات را کاهش دهید. یک فنجان چای برای خودتان بریزید و به میزان زیادی استراحت کنید و مطمئن باشید که هر لحظه حس بهتری خواهید داشت.

1- چای بادرنجبویه: چای بادرنجبویه، خاصیت ضدویروس و ضدباکتری دارد که به مقابله با آنفلوآنزا کمک می‌کند. براساس مطالعه‌ای، عصاره بادرنجبویه به میزان زیادی مقدار سلول‌های ویروسی H1N1 را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که ترکیبات شیمیایی در بادرنجبویه به مهار تولید سلول کمک می‌کنند و می‌توانند باعث مرگ سلول‌های ویروسی شوند. چای به لیمو را نیز می‌توانید به عنوان جایگزین بادرنجبویه امتحان کنید! این دو گیاه از لحاظ ساختاری شبیه به یکدیگر هستند و هر دو آنها فواید سلامتی مربوط به ویتامین C را که می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند، دارند.  

2- چای سبز: چای سبز فواید سلامت زیادی از کاهش فشار خون تا کاهش خطر بیماری‌های جدی دارد. این چای همچنین برای مقابله با آنفلوآنزا و سرماخوردگی مفید می‌باشد. محققان به این نتیجه رسیدند که کاتچین‌های چای سبز مانند اپی‌گالوکاتچین‌گالات (EGCG)، اثر مهاری بر RNA سلول‌های ویروسی دارند. بنابراین، از انتشار ویروس‌ها جلوگیری می‌شود. عملکرد کاتچین، مهار واکنش متقابل ویروس‌ها با غشاهای سلول‌های سالم است.

3- چای زنجبیل: فواید سلامت چای ریشه زنجبیل، عمدتا از طریق اثرگذاری بر سیستم‌های گوارش و تنفس است. زنجبیل خواص ضدالتهاب دارد که به کاهش التهاب و تورم که باعث احتقان و سرفه می‌شود، کمک می‌کند. این خواص همچنین می‌تواند به تسکین ماهیچه‌های معده به منظور کاهش علائم کرامپ ها (گرفتگی‌های شکمی) و حالت تهوع کمک کند.

4- چای سبز و زنجبیل: ترکیب چای سبز و زنجبیل خواص تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی دارند که می‌تواند دفاع بدن را تقویت کند. کاتچین‌های چای سبز به مهار همانندسازی ویروس‌ها کمک می‌کند درحالیکه زنجبیل به تسکین هرگونه علائمی که ممکن است داشته باشید، کمک می‌کند.

5- چای سیاه: محققان واشنگتن اثرات ترکیبات چای سیاه بر ویروس‌های آنفلوآنزا را بررسی کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که فلاوونوییدهای موجود در چای سیاه هماهنگ با باکتری‌های مفید روده، به منظور جلوگیری از عفونت‌های آنفلوآنزا عمل می‌کنند. انواع خاصی از باکتری روده، از فلاوونوییدها برای تقویت مولکولی معروف به اینترفرون استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده تقویت پاسخ ایمنی بدن است.

6- چای نعناع فلفلی: بنابر تحقیقی، عصاره نعناع فلفلی عوامل بیماری‌زای دهانی مانند آنفلوآنزا را مهار می‌کند. این ویژگی می‌تواند به جلوگیری از همانندسازی ویروس‌های آنفلوآنزا و توقف انتشار عفونت‌ها کمک کند. چای نعناع فلفلی همچنین می‌تواند علائم آنفلوانزا ازجمله حالت تهوع و استفراغ را تسکین دهد.


The Best Teas For Treating Flu Symptoms. Cup and Leaf. Retrieved from https://www.cupandleaf.com/blog/best-tea-for-flu

هشتگ :



اشتراک گذاری :